Registrace | Zapomenuté heslo

Moje tělo, moje zdraví

Proč si dát každý den jeden banán?




05. 12. 2014

Po jablku je údajně banán druhým nejčastěji konzumovaným ovocem na světě. Kromě toho, že je tenhle žlutý plod kaloricky velmi bohatý - pouhý jeden kus vám dodá energii až na hodinu sportovní aktivity – tak obsahuje celou řadu klíčových vitamínů a minerálů. Tradičně se banán doporučuje konzumovat během zažívacích obtíží, ale věděli jste, že banány pomáhají i při depresi? 

Banány totiž obsahují chemickou látku tryptofan. Tahle aminokyselina se následně v lidském těle přemění na serotonin, což je neurotransmitter, který je právem přezdívaný hormon štěstí. Pokud se tedy v současném pošmourném počasí cítíte sklesle a bez nálady, zkuste do svého jídelníčku každý den přidat jeden banán.

Díky vysokému obsahu hořčíku jsou banány ideální zdroj energie před nebo po fyzickém výkonu, protože tento minerál je důležitý v prevenci svalových křečí. Další z minerálů, který je v banánech obsažen ve vyšším množství, je draslík. Ten snižuje krevní tlak, a díky tomu pravidelná konzumace banánů pomáhá předcházet kardiovaskulárním chorobám. Zvlášť lidé s hypertenzí by si proto měli banán dopřát co nejčastěji.

Díky vysokému obsahu vlákniny podporuje navíc tohle exotické ovoce správnou funkci střev a hraje tak důležitou roli v prevenci rakoviny tlustého střeva a konečníku. Banán zároveň dokáže redukovat nadměrnou produkci žaludečních kyselin, proto je ideální potravinou při pálení žáhy a zažívacích potížích. Bez obav mohou banány pravidelně jíst i pacienti s žaludečními vředy, kterým jinak syrové ovoce může působit problémy. Tradičně se banány doporučují také jako přírodní lék při průjmových onemocněních.

Jako každodenní sladká pochoutka jsou banány vhodné i pro diabetiky. Na rozdíl od rafinovaných cukrů jsou totiž cukry v banánech absorbovány pomaleji a nezpůsobují pro cukrovkáře nebezpečný prudký nárůst hladiny glukózy v krvi. 





Čtěte také
Partneři

AeskuLab-sam

doctorum