Registrace | Zapomenuté heslo

Moje tělo, moje zdraví

Jak povzbudit imunitu během aktuální chřipkové sezóny?




11. 02. 2015

Chřipková sezóna je v plném proudu. Je proto pravděpodobné, že pokud se tak už nestalo, brzy se o vás nebo o vaše děti chřipka pokusí. Jak posílit imunitu těla, aby chřipce odolalo?

Vitamín C

Určitě víte, že takzvané céčko je klíčové pro obranyschopnost organismu. Řada lidí se proto během chřipkové sezóny uchyluje k užívání vitamínu C v tabletkách. Pokud ale do svého jídelníčku přidáte potraviny bohaté na tento vitamín, není vůbec nutné používat vitaminové doplňky. A o jaké potraviny se jedná? Dejte si jahody, pomeranče, grepy, špenát, brokolici nebo červenou papriku a pijte šípkový čaj či limonádu z čerstvě vymačkaného citrónu.

Vitamín E

Stejně jako vitamín C je i vitamín E významný antioxidant, který pomáhá tělu v boji si chřipkovými viry. Pochutnejte si na mandlích, lískových oříšcích, arašídech a slunečnicových semínkách a zvyšte tak příjem tohoto vitamínu. Pokud vám ořechy nechutnají, najdete vitamín E ve vyšším množství taky ve špenátu a brokolici.

Vitamín B 6

Vitamín, který je klíčový pro víc než dvě stovky chemických procesů v našem těle, je samozřejmě důležitý i pro správně fungující obranyschopnost. Jeho nejlepším zdrojem jsou banány, mořské ryby a cizrna.

Vitamín A

Další z řady klíčových antioxidantů je vitamín A. Získáte ho hlavně z barevného ovoce a zeleniny. Mrkev, červená paprika, dýně, meloun, kukuřice a meruňky. Za jejich oranžovou a červenou barvou stojí barviva zvané karotenoidy. A právě z těch si lidské tělo následně vyrábí vitamin A. 





Čtěte také
Partneři

AeskuLab-sam

doctorum