Registrace | Zapomenuté heslo

Jak nepřibrat během vánočních návštěv u příbuzných?




22. 12. 2014

Podle průzkumu britských dietologů sní běžný obyvatel Velké Británie o vánočních svátcích a těsně po nich každý den o 500 kalorií víc než během zbytku roku. Takové množství kalorií navíc znamená, že za období mezi Štědrým dnem a Novým rokem může člověk s průměrným metabolismem přibrat zhruba tři kila. Jak to udělat, abyste mezi tuhle skupinu lidí nepatřili zrovna vy? 

Nejen ve Velké Británii, ale i v České republice je čas mezi vánočními svátky a počátkem ledna obdobím přejídání. Na vině jsou zejména rodinné oslavy a návštěvy u známých a přátel, kde kromě konzumace tučných a sladkých jídel většina lidí pije alkoholické nápoje, které jsou rovněž značným zdrojem kalorií. Přečtěte si pár tipů výživových poradců, jak dopady rodinných oslav a večírků snížit.

  • Než se vydáte na návštěvu k příbuzným nebo přátelům, snězte doma něco zdravého, co vás zasytí. Dejte si třeba vydatnou zeleninovou polévku nebo hutný ovocný koktejl s jogurtem. Pokud přijdete na návštěvu nebo večírek s plným žaludkem, znamená to, že se zbytečně hned od začátku nebudete přejídat tučným a nezdravým “party” jídlem, které obvykle na podobných sešlostech bývá k dispozici.
  • Když už se na návštěvě pustíte do připraveného občerstvení, zkuste méně zdravá jídla prokládat nebo doplňovat těmi zdravějšími. Když si dáte smažený řízek nebo obložené chlebíčky, zkuste si k nim přidat stejné množství zeleniny – pokud je to tedy možné. Když si chcete dát cukroví nebo sladkosti, zkuste část nahradit čerstvým nebo sušeným ovocem.
  •  Pokud jedete na návštěvu autem, zkuste zaparkovat kousek dál od cílové destinace a zbytek cesty dojděte pěšky. Svižnou procházkou spálíte kalorie, rozproudíte metabolismus a navíc si okysličíte mozek, takže se budete cítit svěžejší.
  • Nepřehánějte to s alkoholem. Kromě toho, že vyšší dávky alkoholu nejsou zdravé, obsahují alkoholické nápoje i značné množství kalorií. Například 0,5 litru piva má zhruba 200 kalorií. Dvě velká piva jsou tedy energeticky stejně vydatná jako pytlík smažených brambůrků nebo tabulka čokolády. Dvě deci vína vám přidají stejné množství kalorií jako kobliha. Pokud už alkohol pijete, nezapomeňte ho prokládat čistou vodou. Mějte ovšem na paměti, že dle obecných doporučení by ženy neměly vypít víc než dvě deci vína denně, u mužů je to nepatrně víc. 




Čtěte také
Partneři

AeskuLab-sam

doctorum