Registrace | Zapomenuté heslo

5 tipů, jak zvýšit dětskou imunitu




13. 05. 2014

Čím posílit dětskou obranyschopnost? To je asi častá otázka všech rodičů, jejichž dítě se po nástupu do mateřské školky často začne potýkat s řadou chorob. Dětská imunita je totiž křehká, a proto se nemoci v dětském kolektivu rychle šíří. 

Moderní medicína dnes nabízí celou řadu přípravků na posílení imunity organismu. Kromě různých vitaminových preparátů a doplňků stravy, které seženete v lékárnách, ale existuje několik základních pravidel, jejichž dodržování dětské imunitě jednoznačně prospívá. 

1) Vyvážená a kvalitní strava

Dětský organismus, který je ve vývinu, potřebuje pravidelný přísun všech důležitých živin. I přes to, že chuťové preference dětí jsou často jiné, je nutné, aby jedly dostatek syrového ovoce a zeleniny. Součástí dětského jídelníčku by také mělo být drůbeží maso, ryby a luštěniny jako zdroje bílkovin. Vhodné jsou pro děti také mléčné výrobky. Pestrá strava je klíčová proto, že vitamíny a minerály získané přírodní cestou nelze zcela nahradit ani pomocí dnes stále rozšířenějších doplňků stravy, multivitaminů atd. 

2) Dostatek pohybu na čerstvém vzduchu a na slunci

Denně by děti měli strávit na čerstvém vzduchu minimálně hodinu. Pobyt na čerstvém vzduchu totiž podporuje dostatečné prokrvení dýchacích cest a ty jsou díky tomu odolnější proti bakteriím a virům, které se touto cestou často dostávají do organismu. Pro dětskou obranyschopnost je také důležitý vitamín D, jehož hlavním zdrojem je sluneční záření. V neposlední řadě se děti pobytem venku hlavně v případě chladnějšího počasí otužují. Děti by kvůli zvýšení obranyschopnosti také neměly venku chodit zbytečně "nabalené" a v místnosti, kde spí, by nemělo být přetopeno, ale naopak spíš chladněji. Jako ideální teplota v dětské ložnici se udává 18 - 20°C.

3) Mytí rukou

Zejména pokud chodí děti do školky nebo školy, a tráví tak hodně času ve větším kolektivu, je důležité, aby uměly dodržovat základní pravidla hygieny. Proti virům a bakteriím se totiž dá bojovat i obyčejným mýdlem. Mytí rukou po použití toalety a mytí rukou před jídlem, tak může zabránit řadě nemocí, které se jinak v dětských kolektivech bleskově šíří.

4) Fyzická aktivita

Výzkumy ukazují, že průměrná fyzická kondice dětí je dnes horší, než jakou ve stejném věku měli jejich rodiče. Na vině je jiný způsob života, kdy děti kromě fyzické aktivity venku mohou svůj čas trávit doma u počítače nebo u televize, což navíc často před fyzickou aktivitou upřednostňují. S pasivním trávením volného času souvisí i nárůst dětské obezity. Přebytečná kila pak ale zbytečně zatěžují dětský imunitní systém. Vhodná sportovní aktivita dětem nejen zvýší fyzickou kondici a odolnost, ale navíc jim pomůže k udržení správné hmotnosti.

5) Nekuřácké prostředí

Děti vystavené pasivnímu kouření jsou o dost náchylnější k nemocím dýchacích cest. Pasivní kouření navíc způsobuje srdeční a nádorová onemocnění.





Čtěte také
Partneři

AeskuLab-sam

doctorum